Sidor

19 december, 2010

Vecka 50, 2010

Efter förra veckans jätteuppgång så tappade portföljen den här veckan 0,2% samtidigt som OMXS30 steg med 1,2%.

Vecka2010
Portfölj-0,2%+38,9%
OMXS30+1,2%+21,2%

Portföljinnehaven rörde sig relativt lite. Ett undantag var Axis som steg med dryga 7%. På minussidan återfinns främst ett par av mina "skräpinnehav" som döljs under sammanfattningen övrigt i min tidigare portföljsammanställning. Flera av dem föll ordentlig under veckan, bland annat Värmlands Finans med 12%. Som tur var summeras hela posten övrigt till runt 2,5% av mina aktieinnehav så påverkan blev lyckligtvis begränsad. Tanken är att på sikt avveckla dessa innehav, men än så länge har de fått ligga kvar som chansposter trots att jag inte är lika positiv till bolagen som när jag gjorde investeringarna.

Fördelningen mellan olika tillgångsslag ser för närvarande ut så här:

AktierFonderKontanter
70%25%5%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar