Sidor

07 februari, 2011

Vecka 5, 2011

Till slut kom då en riktigt rekyl i G5 vilket tydligt återspeglas i min portfölj. Fallet summerades under veckan till 5,5%, det sämsta resultatet för en enskild vecka sedan förra våren. Stockholmsbörsen föll under samma period med 1,3%. Jag har nu gått över till att jämföra min portfölj med indexet SIXRX istället för som tidigare OMXS30. De två största skillnaderna mellan indexen är att SIXRX innehåller samtliga bolag noterade på Stockholmsbörsen och återinvesterar utdelningar.

Vecka2011
Portfölj-5,5%+23,3%
SIXRX-1,3%-1,9%

Veckans enda förändring vad gäller innehaven blev en försäljning av aktier i Betsson. Efter en svacka är kursen återigen upp på nivåer för min förra försäljning vilket kändes som ett bra tillfälle att åter minska innehavet. Jag har nu kvar runt 25-30% av mitt ursprungliga innehav. Skulle kursen klättra upp till 130 kr kommer jag förmodligen att sälja även de resterande aktierna.

Summeringen av innehavens utveckling under veckan är en dyster historia. Inget bolag utmärker sig särskilt positivt så jag går direkt över på förlorarna där ett antal bolag är med och konkurrerar. Allra sämst, både i kronor och procent, gick G5 med ett fall över 13%. Pressmeddelandet tidigare under veckan satte troligen igång en våg av vinsthemtagningar vilket pressade kursen. Två andra tråkiga innehav var Net Insight och Värmlands Finans som båda föll med 4-5%. Flera av de övriga bolagen tappade runt 1-2 procent.

Fördelningen mellan olika tillgångsslag ser för närvarande ut så här:

AktierFonderKontanter
76%21%3%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar