Sidor

15 november, 2010

Q3-rapport från G5 Entertainment

Dagens Q3-rapport från G5 var i huvudsak i linje med förväntningarna. Intäkterna stannade på 14.707 Tkr för årets första nio månader, vilket var lite sämre än väntat, medan rörelseresultatet blev 5.841 Tkr. Den något låga omsättningen förklaras av en allt starkare krona under kvartalet.

Inga förändringar gjordes för helårsprognoserna för 2010 och 2011. Indirekt betyder det att förväntningarna på försäljningen under Q4 har höjts från 6.600 Tkr till 7.300 Tkr i och med att siffran för Q3 var lägre än prognostiserats.


Nedskrivningen av de balanserade utvecklingskostnaderna för MIDS gör att de totala balanserade kostnaderna är i princip oförändrade under kvartalet. Den vinst de visar upp under Q3 är alltså den vinst de kan förväntas visa upp ett kvartal utan att balansera kostnader.


Jag valde att sälja några av mina aktier på 11,45. Tillsammans med en tidigare försäljning på 10,85 för någon vecka sedan har jag nu sålt av 20% av mina aktier i bolaget. Efter en uppgång på över 300% sedan i våras har aktien kommit att utgöra en stor del av min portfölj, och det känns skönt att ha säkrat en del av pengarna. Jag tror inte på någon kursrusning i aktien de närmaste veckorna, utan tror snarare att på en sidledes rörelse. Nästa prognosuppdatering från bolaget väntas komma runt årsskiftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar