Sidor

28 november, 2010

Vecka 47, 2010

Ännu en händelselös vecka om man ser till utvecklingen för min portfölj och OMXS30. Båda höll sig kring nollstrecket. Alliance Oil var veckans sämsta innehav med sitt fall på 6,7%, medan Orc Software var det klart bästa med +7,7%. I övrigt var förändringarna små i portföljen.

Vecka2010
Portfölj-0,1%+33,9%
OMXS300,0%+16,6%

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg sålde jag mina TDC-aktier i veckan. Utöver den affären gjorde jag bara en förändring under veckan - ett köp av Net Insight till kursen 3,68 kr. Köpet gjorde jag samma dag som bolaget meddelade att de fått en order på över 15 miljoner kr från TeliaSonera International Carrier. Det är en ganska stor order för Net Insight vars kvartalsomsättning brukar ligga kring 60-70 miljoner kr. Jag har ägt dem tidigare, dels under IT-boomen men även under kursrusningen 2006. Nu var det några år sedan sist, men jag tycker att aktiekursen pressats ner väl långt. Hos RedEye finns en ganska intressant video där Net Insights VD Fredrik Trädgårdh presenterar bolaget.

Då köpet av Net Insight var klart mindre än försäljningen av TDC har kontantdelen i min portfölj ökat en del under veckan. Så här ser den nuvarande fördelningen ut mellan aktier, fonder och kontanter:

AktierFonderKontanter
70%25%5%

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar