Sidor

21 november, 2010

Vecka 46, 2010

Även denna vecka slutade på plus. Både min portfölj och OMXS30 stängde på årshögsta (åtminstone om man endast tittar på veckosiffror vilket är vad jag gör här).

Vecka2010
Portfölj+0,5%+34,0%
OMXS30+1,5%+16,7%

G5 stängde på 10,20 kr vilket är ned från 10,75 förra veckan. Jag köpte tillbaka ytterligare några aktier i slutet av veckan då en utförsäljning från en Avanza-kund pressade ned kursen ända till 9 kr. Jag hade tur och fick några på dagslägsta. Försäljningen i början av veckan och mina återköp senare i veckan mildrade den negativa effekten på portföljen något.

Att portföljen trots allt steg under veckan beror främst på en stark utveckling för Alliance Oil och Betsson som båda steg närmare 5%. Också TDC steg någon procent och där ligger jag nu +3,5% sedan köp. Med ett undantag steg alla övriga aktieinnehav.

De senaste aktieköpen innebär att jag just nu har investerat i princip alla medel jag har. Så här ser den nuvarande fördelningen ut mellan aktier, fonder och kontanter:

AktierFonderKontanter
75%25%0%

Jag har inte hittat någon bra funktion här på Blogger för att skapa tabeller, men min ambition är att skapa en förteckning över mina innehav. Än så länge har jag inte tagit mig tid att skapa den manuellt via html-kod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar