Sidor

04 januari, 2011

Minskade i G5

Kursrusningen i G5 Entertainment fortsatte även idag. Aktien stängde till slut ca 9% upp på 14,80 kr, trots att sista avslut var hela en krona lägre än dagshögsta. Jag passade på att sälja av några aktier på 15,30 respektive 15,50 då jag tyckte att uppgången gått lite väl snabbt, samtidigt som aktien börjar stå för en helt orimligt andel av min portfölj. Trots dagens försäljning på knappt 20% av mitt innehav utgör G5 idag en större andel av mitt sparande än den gjorde för två dagar sedan. Uppgången har varit så stor att jag för de 20% jag sålt fått tillbaka ungefär lika mycket som hela min investering var värd förra våren.

Det återstår att se om kursen kommer att rekylera nedåt eller om den etablerar sig kring 15 kr. Att G5 har åtta spel tillgängliga i lanseringen av Mac App Store på torsdag skulle kunna leda till fler positiva nyheter. Förhoppningsvis har inte så många andra spelproducenter hunnit konvertera spel till plattformen ännu, och G5 brukar få ganska bra reklam av Apple.


4 kommentarer:

  1. Tror att G5 har mer att ge under året. Själv väljer jag att vänta ut eventuell uppköp av bolaget.

    SvaraRadera
  2. Att jag minskade beror inte på att inte tror på bolaget. Tvärtom har jag fortfarande över 40% av min aktieportfölj investerad i G5. Går aktien ned kanske jag köper tillbaka igen. Jag hade lite tur med sådan trading kring 9-12 kr och lyckades sälja dyrt och köpa tillbaka någon krona billigare ett par gånger.

    Ett uppköp skulle inte vara fel, men frågan är om Vlad och de övriga vill sälja. Jag tror det mer sannolikt att vi får se bolaget ge utdelning igen, vilket jag tror skulle locka fler investerare.

    SvaraRadera
  3. Kul att vi delar innehav! Hur länge har du varit inne i G5?

    SvaraRadera
  4. G5 är faktiskt mitt äldsta innehav just nu. Jag köpte för första gången i slutet av 2007, då det i praktiken var ett helt annat bolag. Hoppades nog snarare att någon större aktör skulle köpa upp dem då. Sedan har jag ökat under perioden 2008-10.

    Ett tag var det nära att jag sålde då det inte verkade hända något med bolaget. Sedan i och med strategibytet framstod de allt mer som ett av mina intressantaste innehav.

    SvaraRadera