Sidor

11 januari, 2011

Rallyt fortsätter

Mot all förmodan ser det ut som att förra veckans fantastiska resultat kommer att följas upp av ett ännu bättre den här veckan. Fonderna oräknat är portföljen, endast två dagar in på årets andra vecka, upp 12,8%. Det är exakt samma som min bästa vecka någonsin (hösten 2008). Totalt börjar årets uppgång närma sig +25%. Helt otroligt efter endast 5,5 börsdagar. 

Bloggen börjar allt mer likna en G5-blogg snarare än en blogg om alla mina investeringar. Men med tanke på hur aktien rör sig och vilka nyheter bolaget släpper är det svårt att inte fokusera på dem. Aktien är utan konkurrens min bästa placering någonsin. Frågan är om jag någonsin kommer att vara med om en liknande resa. Efter förra veckans prognoshöjning minskade jag mitt innehav något då jag tyckte kursen gått upp väl fort. Det var dock bara början... 

Igår släppte G5 oväntat (åtminstone för mig) ett pressmeddelande om försäljningen på Mac App Store. Försäljningsstatistiken ser mycket bra ut och framför allt Virtual City återfinns högt upp på de flesta marknaderna. Faktum på många av de stora ländernas top grossing lists har G5 runt 5 spel med bland de 50 översta. Även om den delen av pressmeddelandet var väldigt positivt så var det avslutningen som fick fart på kursen.
"Nio dagar in januari kan ledningen rapportera att koncernens dagliga försäljning är två till tre gånger högre (beroende på om det är en vardag eller helgdag) än innan julledigheten i december 2010. Ledningen för G5 Entertainment kommer att avge en reviderad prognos för såväl helåret som Q1 2011 i den bokslutskommuniké som lämnas den 25 februari 2011."
Jag sålde ytterligare några av mina aktier idag, på 22,50 respektive 23,00. Aktien tappade något under eftermiddagen och stängde till slut på 21,40. Kursnivåer jag inte kunde drömma om för ett år sedan. Eller förra veckan för den delen, då jag sålde en del aktier för drygt 15 kr. På mindre än ett år är aktien upp en bit över 700%! Jag ligger kvar med 70-75% av mitt ursprungliga innehav och hoppas på fortsatt trevlig resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar